Z nami Tanio i Bezpiecznie dojedziesz, tam gdzie chcesz.
Sprawdź Busy do Holandii.
Bezpieczeństwo i Komfort podróżowania. Oferujemy tylko:
Nowoczesne Busy do Niemiec
Nowoczesne busy przystosowane do Twoich potrzeb
KOMFORT I WYGODA W KAŻDYM KILOMETRZE
Strona główna » Regulamin Przewozów
REGULAMIN
- INFORMACJE OGÓLNE
- Regulamin Przewozu oraz rezerwacji w firmie pl G.K. Jamróz spółka cywilna z siedzibą przy ul. Gromadzka 66, 30-719 Kraków, NIP: 6793101933, REGON: 123156439. Firma została wpisana do rejestru przedsiębiorców w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki:
- dokonywania rezerwacji za pośrednictwem serwisu dostępnego pod adresem https://www.poeuropie.pl/, zwanego dalej „Serwisem”,
- przewozu osób i rzeczy organizowanego i nadzorowanego przez pl G.K. Jamróz spółka cywilna z siedzibą przy ul. Gromadzka 66, 30-719 Kraków, NIP: 6793101933, REGON: 123156439, zwaną w dalszej części Regulaminu „Przewoźnikiem”.
2) Informacje dotyczące warunków korzystania z Serwisu zostały także opisane w Polityce Prywatności Przewoźnika.
3) W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie zastosowanie maja właściwe przepisy prawa polskiego.
- REZERWACJE
- Przewoźnik zapewnia możliwość dokonania rezerwacji na przewóz osób i rzeczy za pośrednictwem Serwisu:
- drogą mailową – poprzez przesłanie na adres biuro@poeuropie.pl, wiadomości zawierającej wszystkie szczegóły przewozu, tj. dokładny adres wyjazdu i adres docelowy (miejscowość, ulica z numerem, kod pocztowy), datę wyjazdu i datę powrotu, imię i nazwisko oraz telefon do kontaktu
- drogą telefoniczną – na numery: +48 666 661 020 lub +31 687 750 602
2) Przewoźnik zapewnia następujące formy płatności opłat za przewóz osób i rzeczy:
- za pośrednictwem przelewów internetowych na rachunek bankowy o numerze:
PLN 77 1050 1445 1000 0092 0404 8426
EUR PL97 1050 1445 1000 0092 0404 9036
SWIFT/BIC INGBPLPW,
- gotówką u kierowcy;
3) W przypadku dokonania rezerwacji za pośrednictwem Serwisu za chwilę zawarcia umowy przewozu uważa się otrzymanie przez nabywcę/pasażera potwierdzenia rezerwacji na adres e-mail lub SMS wskazany podczas procedury rezerwacji i/lub zakupu.
5) Dokonanie rezerwacji i zawarcie umowy przewozu oznacza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i jego akceptację.
6) Potwierdzenie rezerwacji jest przesyłane na adres e-mail lub SMS pasażera i może być okazane kierowcy w formie elektronicznej lub w formie wydruku.
7) Potwierdzenie rezerwacji jest dokumentem imiennym i nie może być odstąpione innej osobie.
8) Rezerwacji dokonuje się bez przydziału określonego numeru miejsca w pojeździe.
9) Ceny przewozów i opłaty za przewóz rzeczy określone są w aktualnym cenniku znajdującym się w Serwisie.
10) Pasażer ma możliwość dokonania zmiany lub anulowania rezerwacji wyłącznie drogą telefoniczną – na numery: +48 66666 10 20 lub +31 687 750 602 lub mailowo biuro@poeuropie.pl. W przypadku anulowania rezerwacji (odstąpienia od umowy przewozu) przez pasażera, Przewoźnik dokonuje potrąceń opłat za bilet za przewóz na poniższych zasadach:
- powyżej (lub równo) 48 godzin, 25% wartości opłaty, pozostała kwota podlega zwrotowi;
- powyżej (lub równo) 24 godzin, 50% wartości opłaty, pozostała kwota podlega zwrotowi;
- poniżej 24 godzin, 90 % wartości opłaty, pozostała kwota podlega zwrotowi;
- w przypadku niestawienia się pasażera w miejscu odjazdu, 95% wartości opłaty, pozostała kwota podlega zwrotowi; nadto, w takim przypadku, Przewoźnik może dochodzić od pasażera zapłaty odstępnego w wysokości 95% wartości opłaty należnej za przewóz, zgodnie z rezerwacją
11) Każdy pasażer ma prawo do rezygnacji z przewozu (odstąpienia od umowy przewozu) w czasie jego trwania, w dowolnym jego momencie. W takim przypadku Przewoźnik dokonuje potrącenia 95% wartości opłaty, pozostała kwota podlega zwrotowi.
12) W celu uzyskania zwrotu kosztów po anulowaniu rezerwacji należy wysłać e-mail na adres: biuro@poeuropie.pl najpóźniej w terminie roku od daty przewozu. Zwrotu środków Przewoźnik dokonuje w terminie 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
13) Przewoźnik dla każdej transakcji wystawia paragon lub fakturę, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego. W przypadku nabywcy rezerwacji niebędącego przedsiębiorcą (nie posługującego się numerem NIP), na życzenie wystawiana faktura jest imienna. Nabywca jest zobowiązany do określenia czy oczekuje faktury jako przedsiębiorca (tj. podając numer NIP i pozostałe niezbędne dane), czy też faktury imiennej. Nie ma możliwości zmiany rodzaju faktury (tj. z faktury imiennej na fakturę dla przedsiębiorcy) po wystawieniu dokumentu.
14) Faktury, duplikaty faktur oraz faktury korygujące są wystawiane i dostarczane w formie elektronicznej.
15) W przypadku zwrotu należności, pasażer zobowiązany jest niezwłocznie potwierdzić otrzymanie faktury korygującej poprzez wiadomość e-mail na adres: biuro@poeuropie.pl lub SMS o treści „Potwierdzam odbiór faktury korygującej” na numery: +48 666 661 020 lub +31 687 750 602 lub też fizyczne odesłanie podpisanej kopii na adres Przewoźnika. Dokonanie zwrotu nastąpi wyłącznie po spełnieniu ww. warunku.
III. OGÓLNE WARUNKI PRZEWOZU
1) Przewoźnik zastrzega sobie prawo wyboru pojazdu jakim będzie wykonywać przewóz.
2) Godziny przyjazdów i odjazdów mogą ulec zmianie. Pasażer zostanie niezwłocznie poinformowany o takiej zmianie wiadomością SMS, drogą e-mail bądź telefonicznie.
3) Przewoźnik zastrzega sobie możliwość modyfikacji trasy przewozu.
6) Przewoźnik ma prawo powierzenia wykonania części lub całości przewozu podwykonawcom. W takim przypadku, Przewoźnik odpowiada za działania lub zaniechania podwykonawców jak za swoje własne, wyłącznie w zakresie powierzenia przewozu.
7) Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołanie przewozu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku zaistnienia zdarzeń o charakterze siły wyższej takich jak: działanie sił przyrody, epidemie, klęski żywiołowe, strajki, protesty. Rozruchy, zamieszki, działania zbrojne, zamknięcie granicy, a także ze utrudnienia w ruchu drogowym, czas oczekiwania na przejściach granicznych, ani wynikających z nich dalszych skutków.
- PRZEWÓZ OSÓB
1) Pasażerowie podczas realizacji przewozu są zobowiązani do zapinania pasów bezpieczeństwa.
2) Nieobecność pasażera w chwili odjazdu traktowana będzie jako rezygnacja z przewozu (odstąpienie od umowy przewozu) przez pasażera.
3) Przed dotarciem do wskazanego w rezerwacji miejsca odjazdu wynikającego z przyjętej przez Przewoźnika do realizacji rezerwacji przewozu, podejmuje próbę kontaktu z pasażerem, a w razie stwierdzenia nieobecności pasażera na miejscu, kierowca, po odczekaniu maksymalnie 5 minut liczonych od chwili przybycia pojazdu na miejsce, ma prawo odjechać z miejsca odjazdu w dalszą trasę.
4) Powyższe postanowienie pkt 3) dotyczy zarówno miejsca odjazdu jak i wszelkich postojów na trasie przewozu.
5) W trakcie trwania przewozu kierowca lub inny upoważniony przedstawiciel Przewoźnika są uprawnieni by wydawać polecenia mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, prawidłowe wykonywanie przewozu oraz egzekwowanie zarządzeń właściwych służb oraz zapewnienie przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu, a pasażerowie zobowiązani są podporządkować tym poleceniom
6) Wsiadanie do pojazdu i wysiadanie z niego dozwolone jest tylko na postojach lub w punktach wyznaczonych do tego przez kierowcę, po wcześniejszym upewnieniu się co do bezpieczeństwa zatrzymania pojazdu w miejscu do tego przeznaczonym.
7) Pierwszeństwo przed wsiadającymi mają osoby opuszczające pojazd.
8) Zabrania się wsiadania i wysiadania z pojazdu podczas ruchu pojazdu, przed całkowitym otwarciem drzwi pojazdu, po sygnale kierowcy oznaczającym zamknięcie drzwi lub odjazd pojazdu.
9) Pasażerowie zobowiązani są opuścić pojazd niezwłocznie po zakończeniu przewozu lub na wyraźne polecenie przedstawiciela Przewoźnika lub kierowcy.
10) W przypadku postoju pojazdu, np. na stacjach paliw, pasażer zobowiązany jest dostosować się do ustalonego czasu postoju. Po upływie ustalonego czasu postoju, w razie stwierdzenia nieobecności któregoś pasażerów, kierowca podejmuje próbę kontaktu z pasażerem i w razie jej nieskuteczności, kierowca ma prawo zarządzić odjazd z miejsca postoju w dalszą trasę.
11) Pasażer zobowiązany jest posiadać ważne dokumenty wyjazdowe, wjazdowe i inne uprawniające do przewozu i przekroczenia granicy, w szczególności: dowód osobisty, paszport, wizy itp. Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy dalszego przewozu osoby, która nie posiada ważnego dokumentu podróży, wymaganych do przekroczenia granic.
12) Pasażer ponosi odpowiedzialność wobec Przewoźnika za szkody wyrządzone w czasie przewozu Przewoźnikowi (w szczególności za zniszczenie wyposażenia pojazdu) lub innym osobom na zasadach przewidzianych przepisami prawa cywilnego.
13) W pojazdach Przewoźnika zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych, używanie środków odurzających, a także palenie tytoniu, e-papierosów i używanie innych wyrobów tytoniowych.
14) Do pojazdu nie będą wpuszczane osoby, których wygląd lub zachowanie wskazują na wcześniejsze spożycie alkoholu. Kierowca nie ma obowiązku przeprowadzenia badania takich osób przy użyciu alkomatu wzywania Policji lub dowiezienia na najbliższy posterunek Policji w celu odbycia badania alkomatem.
15) Pasażer, którego zachowanie jest niezgodne z zasadami współżycia społecznego (w tym stan po spożyciu alkoholu lub środków odurzających lub też niezastosowanie się do zasad bezpieczeństwa i/lub higieny), zakłóca porządek albo zagraża komfortowi lub bezpieczeństwu pozostałych pasażerów, zostanie niezwłocznie usunięty z pojazdu w najbliższym miejscu do tego przeznaczonym.
16) Pasażerowi usuniętemu z pojazdu z powodu niestosowania się do zasad Regulaminu przysługuje zwrot środków w wysokości 5% wartości opłaty.
17) Decyzję o usunięciu pasażera z pojazdu podejmuje kierowca pojazdu.
18) Osoby małoletnie poniżej 13 roku życia mogą być przewożone na trasach krajowych i międzynarodowych wyłącznie, jeśli podczas podróży towarzyszy im osoba dorosła, która jest prawnym opiekunem lub posiada stosowne oświadczenie od opiekuna prawnego.
19) Małoletni pomiędzy 13 a 18 rokiem życia mogą podróżować samodzielnie, pod warunkiem posiadania stosownego dokumentu zgody na przewóz, wystawionego przez rodzica lub prawnego opiekuna. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za osoby małoletnie podróżujące bez prawnego opiekuna, nie ponosi również odpowiedzialności, gdy znajdują się one poza pojazdem.
20) Dzieci są przewożone zgodnie z przepisami i warunkami technicznymi określonymi w przepisach prawa dotyczącymi urządzeń przytrzymujących dla dzieci w pojeździe. Klient zobowiązany jest do posiadania we własnym zakresie urządzenia przytrzymującego dziecko w pojeździe (fotelik, podkładka).
21) Każdy pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Ubezpieczenie to obejmuje jedynie sytuacje, jakie mogą zdarzyć się w trakcie pobytu Pasażera w pojeździe. Wszelkie zdarzenia losowe powodujące jakiekolwiek szkody, powstałe poza pojazdem, nie są objęte tym ubezpieczeniem.
- PRZEWÓZ BAGAŻU
1) Każda sztuka bagażu przewożona w luku bagażowym lub miejscu przeznaczonym do przewozu powinna być opisana imieniem i nazwiskiem oraz adresem i numerem telefonu pasażera. Obowiązek oznaczenia bagażu w sposób wskazany powyżej obciąża pasażera. Każda sztuka bagażu powinna być odebrana przez pasażera z chwilą zakończenia przez niego podróży.
2) Pasażer ma prawo zabrać ze sobą nieodpłatnie 2 sztuki bagażu podstawowego (tj. 2 torby podróżne lub 1 duża walizka oraz bagaż podręczny – np. torebkę, laptop itp.).
3) Bagaż podręczny powinien mieć wymiary pozwalające na swobodne umieszczenie go pod siedzeniem lub na półce znajdującej się bezpośrednio nad fotelem pasażera. Bagaż podręczny nie powinien utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.
4) Za bagaż dodatkowy naliczana będzie opłata w wysokości: 1) każda dodatkowa walizka średnia/torba 10 EURO, 2) telewizor lub monitor o przekątnej ekranu do 40 cali EURO, 3) rower 40 EURO. W celu wykupienia dodatkowego bagażu należy skontaktować się z Przewoźnikiem na etapie rezerwacji przewozu oraz uiścić stosowną z góry. Bagaż podstawowy wraz z bagażem dodatkowym danego pasażera może być przewieziony tylko wtedy, gdy pozwoli na to miejsce w luku bagażowym lub miejscu do tego wyznaczonym oraz za dodatkową opłatą.
5) Przewoźnik, w tym kierowca, ma prawo odmówić zabrania bagażu, jeżeli nie spełnia on wymogów określonych w Regulaminie. W szczególności zabrania się przewozu bagażu, jak również posiadania przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym podróżnym, bądź Przewoźnikowi oraz narażać podróżnych na niewygody. Zabrania się przewozu rzeczy, których przewóz lub posiadanie są niedozwolone na podstawie odrębnych przepisów.
6) Za szkody dotyczącego bagażu podręcznego, Przewoźnik odpowiada tylko wtedy, gdy szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
7) Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewóz w bagażu podstawowym i dodatkowym przedmiotów łatwo tłukących i łatwo psujących się oraz komputerów w tym laptopów, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych, a także pieniędzy, biżuterii, kosztowności, w tym wyrobów metali szlachetnych, dzieł sztuki, weksli, papierów wartościowych, dokumentów handlowych, paszportów i innych dokumentów, substancji płynnych, a także substancji, w tym leków, wymagających przechowywania w niskiej temperaturze.
8) Wszelkie rzeczy wymienione w pkt 7) winny być przewożone wyłącznie w bagażu podręcznym pasażera oraz powinny pozostawać w trakcie przewozu pod jego szczególnym nadzorem odpowiedzialność.
9) W celu zgłoszenia pozostawionej w pojeździe rzeczy lub szkody w bagażu należy niezwłocznie skontaktować się Przewoźnikiem.
10) Koszt dostarczenia odnalezionej rzeczy(usługi kurierskiej) pokrywa osoba, do której rzecz należała.
- PRZEWÓZ ZWIERZĄT
1) Przewóz zwierząt domowych jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z Przewoźnikiem, na etapie rezerwacji przewozu.
2) Każdy pasażer może przewieźć pod swoją opieką, za opłatą w wysokości 100 EURO (lub według stawek z cennika świątecznego), jedno zwierzę domowe nie stwarzające zagrożenia swoim zachowaniem lub usposobieniem dla innych pasażerów lub osób trzecich, takie jak kot, mały pies o wadze do 10 kg, świnka morska, chomik, królik miniaturka, żółw. W cenie uwzględniono dodatkowe miejsce. W cenie uwzględniono dodatkowe miejsce. Dodatkowo, pasażer jest zobowiązany do ulokowania przewożonego zwierzęcia w pojemniku transportowym przeznaczonym do przewozu zwierząt. Przewożone poza pojemnikiem psy winny posiadać założony kaganiec oraz odpowiednią uprząż i winny być prowadzone na smyczy.
3) Pasażer ponosi odpowiedzialność za dobrostan i zachowanie zwierzęcia podczas przewozu oraz odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przez zwierzę w trakcie przewozu. W szczególności w przypadku uszkodzeń lub zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzę, pasażer pokrywa wszelkie koszty związane z ich usunięciem lub naprawą.
4) Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu zwierzęcia w przypadku, gdy zachowanie zwierzęcia stanowi zagrożenie dla innych pasażerów lub personelu.
5) Podczas przewozu osoba przewożąca zwierzę musi posiadać następujące dokumenty, które zobowiązana jest okazać na żądanie kierowcy:
- w przypadku przekroczenia granicy – ważny dokument umożliwiający przekroczenie granicy przez zwierzę;
- posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu zwierzęcia przeciwko wściekliźnie;
- posiadać aktualne i ważne badania weterynaryjne zwierzęcia.
6) Osoba z niepełnosprawnością lub osoba o ograniczonej sprawności ruchowej może przewieźć pod swoją opieką psa asystującego. Osoba ta musi posiadać podczas przewozu następujące dokumenty, które zobowiązana jest okazać na żądanie kierowcy:
- certyfikat potwierdzający status psa asystującego
- aktualne świadectwo szczepienia psa asystującego
- posiadać aktualne zaświadczenie o szczepieniu psa przeciwko wściekliźnie.
7) Pies asystujący powinien być wyposażony w uprząż, ze względów bezpieczeństwa i komfortu pozostałych pasażerów powinien mieć założony kaganiec i powinien być prowadzony na smyczy.
VII. REKLAMACJE
1) Pasażer może składać skargi, reklamacje i wnioski w formie pisemnej na adres Przewoźnika listem poleconym, drogą elektroniczną na wskazany adres: biuro@poeuropie.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego w Serwisie nie później niż w ciągu roku od zaistnienia zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji (np. zrealizowania przewozu).
2) Reklamacja powinna zawierać:
- imię, nazwisko oraz adres pasażera
- uzasadnienie reklamacji
- kwotę roszczenia
- numer rachunku bankowego lub adres właściwy do wypłaty odszkodowania lub innej należności
- podpis – w przypadku reklamacji wnoszonej w formie pisemnej.
3) Do reklamacji należy dołączyć potwierdzenie rezerwacji lub jego kopię (skan).
4) Warunkiem rozpatrzenia reklamacji w przypadku uszkodzonego lub zagubionego bagażu jest otrzymanie pisemnego potwierdzenia uszkodzonego lub zagubionego bagażu przez obsługę pojazdu na bilecie pasażera lub w odrębnym dokumencie oraz załączenie deklaracji wartości bagażu, jeżeli taka została złożona.
5) W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera elementów wskazanych w ust 2-4 powyżej, Przewoźnik może wezwać składającego reklamację do uzupełnienia reklamacji w terminie 14 dni od otrzymania wezwania.
6) Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, następnie skarżący zostanie powiadomiony o jej rozpatrzeniu zgodnie z trybem jej wniesienia.
VIII. OSOBY TRZECIE
1) Kupujący bilet, który dokonuje zakupu na rzecz osoby trzeciej, jest stroną umowy przewozu.
2) Kupujący bilet jest odpowiedzialny za poinformowanie osoby trzeciej, na rzecz, której dokonuje zakupu, o konieczności zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu oraz o obowiązku przestrzegania jego postanowień.
3) Niewiedza osoby trzeciej, na rzecz, której dokonano zakupu, w zakresie postanowień niniejszego Regulaminu nie stanowi podstawy do ewentualnych reklamacji.
4) Poprzez złożenie zamówienia i dokonanie zakupu biletu na rzecz osoby trzeciej, Kupujący potwierdza, że poinformował osobę trzecią o konieczności zapoznania się z Regulaminem oraz zobowiązał ją do przestrzegania jego zapisów.